MULAKAN DENGAN

Kamus Percuma

kata atau frase:

kamus online: terjemah dari bahasa indonesia ke bahasa inggris atau sebaliknya, dan juga dari bahasa inggris ke bahasa inggris on-line.

Monday, January 17, 2011

cerita lawak

Lawak #1:
Lawak : Hakim Dan Gembala


Pada suatu hari ada seorang pengembala kambing telah dipanggil ke mahkamah sebagai saksi satu kejadianpembunuhan. Hakim pun memanggil pengembala tersebut berdiri di kandang saksi dan mula bertanyakansoalan-soalan tertentu kepadanya.

Hakim: Wahai Pemgembala Kambing, siapa yang bagi makan kambing kamu?

Pengembala: eeeerrrrr...Yang hitam ke yang putih tuan hakim?

Hakim: Yang putih?

Pengembala: Saya yang bagi makan tuan hakim.

Hakim: Yang hitam?

Pengembala: Saya juga yang bagi makan tuan hakim.

Hakim: Siapa yang perah susu kambing kamu?

Pengembala: eeerrrr..Yang putih ke yang hitam tuan hakim?

Hakim: Yang putih?

Pengembala: Saya yang perah tuan hakim.

Hakim: Yang hitam?

Pengembala: Saya juga yang perah tuan hakim.

Hakim: ????????

Hakim: Siapa yang sembelih kambing kamu?

Pengembala: Yang putih ke yang hitam tuan hakim?

Hakim (dengan meninggi suara): Saya peduli apa yang putih ke yang hitam, kerana dua dua jawapan kamu sama jugak.

Pengembala (juga dengan meninggi suara): Memang saya kena tanya yang putih ke yang hitam tuan hakim, sebab yang putih tu kambing saya, itu pun tak faham ke!

Hakim: Habis yang hitam tu sapa punya?

Pengembala: Yang hitam tu pun saya punya jugak tuan hakim, he he he, sorry.

Hakim: %#%$&*^!)#+(^%#?%&^#??X ......

No comments:

sila klik




Image