MULAKAN DENGAN

Kamus Percuma

kata atau frase:

kamus online: terjemah dari bahasa indonesia ke bahasa inggris atau sebaliknya, dan juga dari bahasa inggris ke bahasa inggris on-line.

Friday, August 19, 2011

Penipuan dari Nombor 03-20267949

Pada 9hb ogos, aku mendapat panggilan dari nombor +320267949 mengatakan dari Aeon. aku terkejut beruk apibila mengatakan aku ada bil tertunggak rm9 ribu lebih. Aku dah mula tak percaya sebab aku tak pernak guna kad Aeon ni, tapi aku risau juga takut aku ada orang guna nama aku. Aku layan lagi panggilan dan bertengkar dengan pemanggil tu... Bila percakapannya tergagap-gagap dan pelatnya lebih2 macm orang bukan kerja Aeon ( dengan kata lain macam penipu la).. Aku pun matikan panggilan itu sebab tak munasabah aku guna rm9 ribu lebih...
Tiba-tiba hari ini isteri aku pulak dapat panggilan dari 03-20267949.. Katanya isteri aku daftar kad Aeon pada 31 jun 2011, dan guna tarnsaksi tu pada 6 julai 2011 di Hotel sentosa Singapore. Kami tak pernah pijak bumi Singapura. (nampak penipu). Layan lagi...katanya kad itu beralamat no 430, lorong 3, taman cempaka, kota bharu. Isteriku bantah lagi, itu alamat salah..Kemudian pemanggil itu suruh tunggu panggilan dari bank negara bahagian unit kad kredit palsu. Bahagian kad kredit call (0326988044)...Lakonan kononnya dari macam bank negara seperti realiti.Isteriku tak selesa di bulan ramadhan ini. Terus ke Aeon Bukit Tinggi buat laporan. Alhamdulillah, rupa-rupanya semuanya itu hanya penipuan..
Tak senang dibuatnya... Bila dapat penejelasan dari Aeon Bukit Tinggi , kami rasa lega.. bila google dalam internet rupa-rupanya ramai yang kena dengan panggilan ini..
sila layari : Sila klik

1 comment:

test said...

Says pun kena tapi kata penipu itu , saya apply kad eon belanja di sentosa. Nasib baik , terjumpa blog brader ini. Lega sikit

sila klik




Image